THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

03 maj, 2011

Cykel

Ny cykel inhandlad!
Okej, så jag hade väl egentligen inte riktigt råd, men det får väl bli nudlar ett tag fram över (som mamma brukade säga). Problemet var att cykeln jag var ute efter är just nu rätt populär, och alltså rätt hög i priset på blocket. När det skiljer 300:- mellan begagnad och ny kunde jag lika väl köpa en ny och få garantin med. Nu blev det ingen vacker Sjösala, Monark, Crescent eller dylikt, utan en billigare historia från Biltema. Jag har inte kunnat testa den ännu dock då den är i delar i en kartong just nu :S Men Jonas har lovat att montera ihop den och spara mig de 300:- i monteringskostnad på Biltema :)
Under tiden har jag inhandlat en hjälm och testat på de där Styr & Ställ-cyklarna i stan. Funkade riktigt bra faktiskt. Smidigt och lätt att låna på självservicestationerna och riktigt skön att cykla på. Tog en liten tur från Vasagatan /Karl Gustavsgatan till Olof Palmes plats /Järntorget igår efter jobbet.



Min nya cykel

0 kommentarer: