THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

03 februari, 2011

När jag blir stor...

(ja, ja, jag bloggar på arbetstid. Men jag multitaskar! Det är bara i väntan på installationen av Office 2007!)

När jag började att arbetsräna/praktisera för Callisto på Framgångstankar, frågade hon mig om vad jag vill bli när jag blir stor. Alltså vad jag vill jobba med - vad jag vill satsa på. Det är en fråga jag fortfarande funderar resultatlöst på. Visst har jag väl kunnat utesluta en del saker, men min lista för vad jag vill är fortfarande tom. Plugga? Eller hoppa direkt på nåt jobb? Okej, så vad som helst som tar mig bort, bort, bort från Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Eller ja, nästan vad som helst. Jag är faktiskt rätt sugen på att plugga. Jag vill lära mig nåt nytt. Se vad som finns därute. Om jag tänker ur en ekonomisk synpunkt så skulle det nog vara lättast att börja med att plugga. För även om pengarna från jobb är bättre än en students inkomst, så är jag van vid att vända på slantarna hela månaden. Att då senare gå från jobbinkomst till studentinkomst kan sätta käppar i hjulet för min lättrotade bekvämlighet.

Men vad???



1 kommentarer:

Lisa sa...

Vet du vad? Jag funderar fortfarande på vad jag vill bli när jag blir stor. Efter 10 år som egen och snart 11 som översättare… Jag har hittills kommit så långt att jag vet saker jag VILL göra, och saker jag inte vill, men inte vad jag vill bli. För drygt ett år sedan tror jag att jag svarade "författare, coach, dansare", just nu blockeras drömmandet lite av praktiska detaljer. Jag vill skriva, dansa, läsa, hjälpa människor, arbeta med Gudinnan, spruta idéer och sprida energi - men hur? och som vad? Inser att det där med en titel på ett jobb är något jag kan glömma. För att vara lycklig måste jag få vara mångsysslare. Jag är alldeles för dampig för något annat och rutiner blockerar mitt kreativa flöde.

Att plugga något som intresserar dig är en suverän början på en jobbframtid, om du inte hellre vill ta ett jobb-vilket-jobb-som-helst först, tills du kommer på vad du vill läsa. Men satsa på det du är intresserad av och brinner för.