THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

18 februari, 2011

Mitt självförtroende och jag

Varför behöver jag fortfarande alltid bekräftelse? När jag var barn hände det att jag blev bjuden på kalas, fast jag egentligen inte var välkommen. Oftast var det för att det låg någon förälder bakom och tyckte till om inbjudningarna. När jag fyllde 11 bjöd jag hem några klasskamrater, som alla tackade ja. Jag och mamma förberedde och handlade gott. Men tiden gick och ingen kom. Det slutade med att mamma ringde in mormor som barnvakt och tog med mig ut på libanesisk restaurang. (Där såg jag för första gången en magdansös). Men även om mitt liv ser mycket annorlunda ut idag, så oroas jag fortfarande alltid av den där bekräftelsen. Bjöd de med mig för att vara snälla / tyckte synd om mig? Får jag hänga med bara för att de inte vet hur de ska säga nej? Någonstans vet jag ju att det inte är så, men de där tankarna kommer ändå alltid upp.

Published with Blogger-droid v1.6.7

1 kommentarer:

Lisa sa...

Känner igen. Väldigt väl. Försöker motarbeta de känslorna, men det tar tid. Men en sak kan du vara säker på: när jag vill fika med dig (vill jag ju alltid) och vill ha med dig på saker, så menar jag det. Tycker om dig!
~L