THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

30 december, 2010

Hypokondriker lite

Hur vet man när man är löjlig (som mamma skulle säga till mig nu) eller när man faktiskt borde gå till läkaren och kolla upp det onda?
I måndags fick jag plötsligt (och utan orsak mig veteligen) ont i mitt högra nyckelben. Samtidigt började jag få en lätt krampkänsla i övre sidan av magen. Under tisdagen blev det mer påtagligt. I onsdags släppte det i nyckelbenet, men krampkänslan satt kvar. Mest som ett obehag fram till kvällen då det började göra ont på riktigt. Det flyttade sig lite uppåt och sitter nu framför allt strax under högre bröst. Det gör ont både där och spritt ner mot sidan när jag trycker på "smärtpunkten". Trycker jag nån annanstans är det som vanligt dock.
Men då jag inte kunde andas ordentligt eller röra mig det minsta utan att det gjorde grymt ont under /bakom /in emellan bröstet igår kväll tog jag mig en pillerhög och svalde ner. (inget dumt. Bara min vanliga dos av p-piller, anti depp-piller + 2 ipren och en sömntablett). Vaknade nu (lite tidigt med tanke på att jag tog ett sömnpiller kl.01) och har fortfarande ont på samma sätt på samma plats. Dock lite lättare att andas... så länge jag håller mig strikt till lätta, grunda andetag ur övre bröstkorgen liksom.

Går och lägger mig igen. Kanske kan det sovas bort...

0 kommentarer: