THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

29 mars, 2010

Mat

Har vart så sugen på fiskpinnar med potatismos och majonäs (alt. makaroner med smällt smör) de senaste dagarna. Idag luktade det just denna rätt på hela restaurangvåningen på jobbet! (Även om jag misstänker att det var sprödbakad torsk eller nåt då fiskpinnar inte direkt känns som restaurangmat...)Alltså bar det av till Ica Maxi på vägen till vagnene efter jobbet. Och där blev det ? vid frysdisken. Det var nu ett bra tag sedan jag köpte fiskpinnar. Och sedan dess har det tydligen hänt grejer i frysdisken. Förut var jag irriterad över att Findus börjat sälja enbart i 30-pack (1 stor paket med 2 små paket inuti!) Nu hade de börjat sälja i små paket med igen. Men dessutom fanns det ugnsfiskpinnar, torskfiskpinnar, laxfiskpinnar m.fl.
När jag väl kommit hem och vart ute med grannhunden orkade jag naturligtvis inte steka mig några fiskpinnar. Det blev en macka för att hålla mig vid liv tills efter jag vilat. Man blir ju helt slut av att först ligga vaken halva natten för att man oroar sig över att försova sig (igen). Och sedan vakna till stup i kvarten när man väl somnat just för samma oro.

0 kommentarer: