THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

05 mars, 2010

Funderingar en fredagskväll

Är fortfarande lite ledsen över att det inte händer ngt med min mage. Varför kan den inte krympa?! Bara liite?? Jag kräver en förändring! Men eftersom det inte tycks ge några synbara resultat i mitt omfång just nu får jag gå på ngt annat. Som vanligt blir det håret. Jag vill klippa bort de extremt slitna topparna, blondera det, göra några riktigt knallrosa slingor och göra det permanent "vågigt". Inte lockigt med korkskruvar och så, utan mer som om det vore våfflat med stor våffeltång. Hm, har inte ens vågat fråga min frisör vad allt det skulle kosta :S Har ju inte direkt pengar som toapapper just nu...
Inspiration - Penelope Garcia in Criminal Minds.








Jag är riktigt sugen på att börja fixa i ordning en egen Belly Dance Costume! Jag har ju lite material här hemma. Men vet inte riktigt i vilken ända jag skall börja. Jag borde ju försöka ge mig in på att sy min belladi-klänning först. Det är ju en sådan koreo. jag jobbar på just nu. Vet inte riktigt hur utsmyckad jag ska göra den bara. Ska jag hålla den mycket enkel med bara klänningen eller ska jag sy på lite pärlor och paljetter?? Steg 1 är ju iaf att rita upp ett mönster utefter det Lucianattlinne som ligger bland maskeradgrejerna....
Jag önskar att jag var så pass skicklig sömmerska att jag skulle kunna sy något i stil med de designer som Velvet Peacock Designs gör. Hela deras kollektion är helt underbar! Någon gång när jag blir rik ska jag absolut beställa hem en utav deras otroligt vackra ghawazeecoats. Tills dess får jag nöja mig med att drömma och svära över symaskinen ;)

bilder ifrån Velvet Peacock Design

1 kommentarer:

Lisa sa...

Känner helt igen det där att förändra håret när jag behöver en förändring. Det har blivit många frisyrer och färger genom åren, och jag går i samma tankar igen. Fast det var ju det där med prioriteringar och pengar...

Garcia är UNDERBAR och snygg, men du är verkligen jättesnygg i rött hår, glöm inte det. Att färga är lite snällare mot håret än att bleka det. Och billigare att underhålla om du bara använder en färg. Shit, vad tråkigt det är att inte kunna go crazy med håret så ofta man vill!

Underbara ghawazee coats hos Velvet Peacock designs! Och deras Turkish vests... Mjau! Kanske borde leta efter mönster och börja sy, men det var den där lilla biten med tålamod också.

Börja med klänningen, så vet du sedan om den behöver paljetter och bling eller om den är färdig som den är.