THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

14 februari, 2010

Hur får jag bort misslyckandestankarna???

Det är ingen bra dag idag. Lite spännande dröm inatt och blev väckt av älsklingen som kom och önskade mig happy V-day med ett nallehjärta och en massagegrunka för huvudet. Gulle han som tänker på mig. Själv hade jag naturligtvis tappat bort det i år igen... Efter det gick allt snabbt utför. Mitt gamla tänkande "att varför ens försöka när jag vet att jag misslyckas? Om jag inte försöker misslyckas jag inte" poppade upp och tog över all tankeverksamhet. Vågen visar ungefär same-same som när jag startade med ökad träning och mindre socker för 1½ månad sedan. Tyvärr är det detsamma med måttbandet. Annars hade jag väl kunnat gå med på att väga detsamma eftersom jag (trodde jag) hade börjat bygga muskler och muskler väger mer än fett sägs det ju. Lite belöning är det ju att jag känner att jag orkar mer på gymmet och dansen och drillingen. Men... jag vill så gärna känna mig bekväm med mig själv. Och med en mage som kommer före med en meter var gång jag rör mig, sätter ju en fet käpp i hjulet för mig. Så jag sätter ännu en gång på mig mjukisbyxor (den enda sorts byxor jag alltså kan få på mig) och försöker ta tag i hemmet istället. Så länge. Bad Jonas hjälpa mig med att försöka packa upp en utav hans kartonger eller två medans jag plockade tvätt m.m. men han hade en del att förbereda inför jobbet - vilket jag absolut förstår! Men det satte tillbaka mig lite igen. Jag vill så gärna få det klart här hemma! Min kurator sa vid nåt tillfälle "men gör det så mycket om det står några kartonger där då" och visst, det finns väl värre saker, men jag mår inte bra av all oreda! Om jag nu inte kan få ordning på oredan i mig själv kan jag väl åtminstone få ordning på oredan i hemmet?! Någonstans kan jag väl få vara omgiven av något vackert och orörigt? Eller åtminstone kunna få ägna lite tid här hemma åt min största passion i livet: dansen. Tanken är att vi ska sätta upp en stor spegelvägg i Musikrummet så att vi ska kunna öva koreos där inne. Men inte nånstans i lägenheten finns just nu platsen till dans. Det går ju för fasen knappt att komma runt med dammsugaren!
Det är inte mycket som funkar för mig idag. Försöker få upp magneter i garderoben så att dörrarna ska kunna hålla sig stängda, men detta vill sig icke. Höll istället på att förstöra Jonas skruvdragare som han fick i julklapp. Och hamnade för andra gången på några timmar i sängen kramandes Eunucken (en stor nalle som tjänar som tröst när jag inte får livet att gå ihop eller när jag är mörkrädd).

Får väl resa på mig och försöka med ett nytt projekt. Vika in tvätten kan jag väl ändå inte misslyckas med?!

1 kommentarer:

Lisa sa...

Lyssna nu: DU ÄR INTE MISSLYCKAD!!!

Om du skulle misslyckas med något, så är DU aldrig misslyckad. Och om du avstår från att försöka av rädsla för att misslyckas blir resultatet bara att du hindrar dig själv från att lyckas. Att "försöka" är förrädiskt, för ofta innebär det att vi inte gör något helhjärtat utan tänker att vi ska göra, ser alla hinder och sedan gör något halvhjärtat innan vi bestämmer att vi inte kan. Du kan!
Visst 17 får man bakslag även när man Just DO It, men det är bara bakslag. Det innebär inte att du står på ruta 1 igen eller aldrig kommer fram till målet. Vet du förresten ens vad ditt mål är? Om du inte vet är det svårt att veta vad du egentligen ska göra och varför.

Skulle du kunna packa upp en kartong idag efter att du har vikt ihop tvätten?

Och du, det är alla hjärtans dag. Hur visar du kärlek till den viktigaste personen i ditt liv - dig själv?

Kramar!