THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

28 januari, 2010

Ilsk

Ligger fortfarande i sängen med datorn i knät och tittar på NCIS. Fortfarande krasslig. Men något mer ilsk nu. Abby, Ziva, Jenny... Alla dessa tuffa, coola kvinnor gör mig något avis. Jag vill oxå kunna svassa runt och se tuff ut i läckra jeans, korta kjolar och knäppa frisyrer! Just nu kan jag väl fixa håret, men jag kommer ju inte ens i jeansen jag kunde ha förra sommaren! *Morr* Alltså känner jag mig nu mycket extra ilsk över att jag varit sjuk hela veckan! Jag har missat 2 dansdagar, 1 drillingdag och 1 gymmdagar. All denna motion och fläskredusering jag missat!!! Fast jag har inte vart så jäkla duktig här hemma förstås... Jag har druckit Sprite och Trocadero, ätit sockerkaka och glass. Godiset och CocaColan smakar nu mera rätt äckligt. Det känns ju inte rätt att vara nyttig när man är sjuk. Är man sjuk så är det läsk och godis som gäller. Men nja... Fast helt nyttig har jag ju naturligtvis inte vart som sagt. 1 vecka - 1 pizza, 4.5 liter läsk, 2 glassar, 1 sockerkaka. Och inte en endaste liten träningsstund. Jag står kvar med magen hängande över troskanten och tuttarna tungt vilande mot magfläsket. Mera *morr*...
Så nu funderar jag på morgondagens gymmpass. Jag är fortfarande lite lätt hostig, rätt slämmig i halsen och näsan snorar igen då och då. Alltså lite seg. Men är det delvis för att jag vart liggandes sjuk eller för att jag fortfarande är sjuk?? Ska jag ta chansen och gå på gymmpasset imorgon bitti? Lite CrossTrainer och lite muskelträning.
WHAT TO DO???!

1 kommentarer:

Lisa sa...

Man blir inte direkt mer alert och aktiv av att ligga sjuk heller, så om du inte har feber eller är jätterisig kanske du kan ta en lättare träningsstund. Åtminstone en promenad på löpbandet, kanske... Att promenera utomhus på glaciärerna till gator är närmast belagt med livsfara, så det är ingen bra idé. Vilket gör mig tokig, för jag har inte råd med gymkort förrän grundekonomin har löst sig och blir JÄTTEDAMPIG av att inte träna och inte kunna promenera. Nej, tre dagar dans räcker inte. Jag vill slåss och sparkas också! DET är bra energiförbrukning.

Får jag var ofin och fråga varför sjuk = onyttig? För det finns egentligen ingen anledning till det, mer än vanans otroliga kraft. Och vanan är en stark kraft, precis som trögheten. Det är därför man har tiotusen argument för att skjuta upp en förändring och betydligt färre för att göra den trots motståndet. Det är inte heller så att tycka synd om sig behöver innebära att man tar till det onyttiga, för med tanke på hur dåligt de alternativen är för kroppen (och självkänslan!) så innebär det snarare en ytterligare bestraffning än att vara snäll mot sig. Men jag tror helt och fullt på att du kan förändra det du vill förändra. Jag tror på DIG!!!