THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

08 september, 2009

Oroväckande bra

Jag har haft några oroväckande bra dagar nu. Oroväckande därför att det kom så plötsligt och för att jag blir misstänksam över hur länge det varar. En liten aningens pessemistiskt att tänka så kanske, men det har inte direkt tillhört vardagen att må relativt bra de senaste månaderna(och åren). Och andra sidan så suger jag in det och njuter ända ut i tåspetsarna så mycket jag bara orkar :)
Jag har dessutom fått lite kämpa-anda i kroppen. I söndags var det dansstart, och pressade oss lite med armarna. Jag var den enda som faktiskt inte klarade att hålla armarna igång under hela tiden. Så nu har jag gett mig fan på att få det att funka iaf! Får väl fråga Jonas hur jag ska öva upp armmusklerna lite.

Jag funderar lite över min mage med. Fast inte storleken på den för en gångs skull, utan snarare insidan. (Känsliga läsare varnas ;)). Jag har haft gaser i flera månader nu. Mer eller mindre konstanta gaser! Jag fiser och fiser och fiser. Det är skitirriterande! Oftast så varken luktar det eller hörs, men det är ju pinsamt ändå! Jag kan ju inte spendera varje minut på dass heller! Fast jag har ändå inte haft ont i magen. Eller vart nåt särskilt bubblig eller så som man blir när man har instängda gaser eller nåt. Förrän idag då. Mina funderingar kretsar kring vad detta beror på? Eftersom många i min omgivning är laktosintoleranta så går ju tankarna åt det hållet. Kan det vara så att jag börjar bli mindre tolerant till laktos? Jag dricker ju ändå rätt mycket mjölk. Eller är det kanske kombinationen mellan laktosprodukter och icke laktosprodukter som gör det? För Jonas är ju laktosintolerant så all mat och dylikt är ju laktosfritt, medan min mjölk och ev. köpmat inte är det.
Jag testar helt enkelt. När den paket mjölk jag har i kylen nu är slut så går jag helt över till laktosfritt i nån vecka. Blir min mage bättre så har jag väl svaret på det. Blir den inte det... ja då vete katten vad jag ska hitta på näst.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Roligt att se Mickan! ^^ (Att du mår bra) Måste ju ha att göra med dina snygga, häftiga (och bästa) kurskamrater i den AVANCERADE gruppen ;P

Kram!

Martin sa...

Du har inte funderat på om det kan vara glutenintollerant du är då?

Mikaela sa...

Men vad jobbig du ska va då, Martin! Det är ju appestigt att vara glutenallergiker :S Nä, vi testar mjölken först och kollar läget.