THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

04 september, 2009

Lite gnäll till mig själv

Ja, jag vet. Jag är riktigt duktig på att gnälla. Håll för öronen om ni inte vill vara med ;)

Okej, så jag klagar rätt mycket över min storlek och gör i praktiken rätt lite åt den. Min kurator säger att det är rätt omöjligt att sluta tröstäta m.m. och börja jobba på att gå ner i vikt när man inte har motivationen till det. Själv börjar jag undra om jag kanske skulle slå upp den exakta betydelsen till ordet 'motivation'. Jag lever i någon slags drömvärld, där jag tror att jag bara ska vakna upp en dag och se ut som jag gjorde för 7 år sedan. Varje gång jag går förbi en spegel så blir jag chockad över att jag faktiskt inte ser ut som hjärnan inbillar sig.
Förut satt jag och läste ett inlägg från Callistos betraktelser om just ämnet att jobba för den kropp man vill ha. Först blev jag lite smått irriterad - vadå? det är faktiskt inte så jävla lätt att uppnå sitt vikt mål för en med bra mycket övervikt - tänkte jag. Men så såg jag att en av mina (mycket) mindre bra sidor visat sin nuna igen. Jag ger nämligen lätt upp innan jag ens börjat försöka om något känns för påfrestande eller bara jävligt jobbigt. Och jag gömmer mig gärna bakom undanflykter på undanflykter. Så jag satte mig ner och läste igenom hennes inlägg igen. Och hon har faktiskt rätt (erkänner jag motvilligt, Callisto ;)) För att komma dit jag vill med min vikt finns det ingen magi. Det är att tänka på vad, hur mycket och när jag äter och att röra på mig mer. Och kanske inte bara röra på mig utan faktiskt träna (ush, vilken hemsk svordom det där är...). Jonas försöker få mig till att röra på mig mer. Fast mer med mitt psykiska tillstånd i åtanke än min vikt kanske. Och eftersom han själv börjar klättra på väggarna och bita på naglarna när han inte får röra tillräckligt på sig, har det nu börjat dyka upp och annat underligt föremål här hemma. En stor gummiboll dominerar ena hörnet utav vardagsrummet och det sitter fast en pinne i dörren in till musikrummet. Okej, ska jag vara ärlig så försökte jag göra som min kära och hänga mig i den där pinnen här om dagen. Men han måste ju vara besläktad med en apa eller något, för inte fan lyckades jag komma upp ens en ynka millimeter. Hmf!
Huä, jag behöver väl bara leta upp den där förbaskade "motivationen"...

0 kommentarer: