THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

21 september, 2009

Katt

Okej, så jag har gett efter för min älsklings stora önskan om att skaffa en kattunge. Efter att ha gjort lite förfrågningar i min bekantskapskrets ang. hur man får en katt och en hund att fungera ihop, ser jag nu tom fram emot det. När jag kommit på fötter och fått lite ordning på arbetsliv osv så vill jag ju väldigt gärna ha en liten vovvsing igen. Men om vi vänjer katten vid hundar från början så ska det inte vara några problem med en liten valpsing om några år.
Så om ca en månad så utökas familjen MossHult med en liten orangeaktig Ragdollblandning. Så nu försöker jag läsa på om katter. Jag gillar katter, men är ändå mest en hundtjej. Jag har haft katt tidigare, men har på något vis lyckats plocka bort mina kunskaper om dessa djur till förmån för lille Bilbo. Min älskade lille Bilbo... Han har fortfarande inte fått något nytt hem enligt Akitagårdens hemsida. Ush jag saknar honom så fruktansvärt mycket fortfarande! Och ska jag vara helt ärlig så har jag lite dåligt samvete nu. Det känns lite som om den lille kattungen kommer in och ersätter Bilbo. Och det känns inte helt rätt. Det känns inte alls rätt. Det är inte det att jag inte vill ha katten - det vill jag. Men... jag vet inte. Jag saknar honom så mycket bara. Det är så blandade känslor! Jag ser fram emot en liten Budda som spinner i knät på mig. Sitter tom och stickar en filt till hans bur eller korg... inte bestämt mig ännu. Och igår kom jag att tänka på Jackies (mosters/mormors/min siames) korg. Jag tror att den fortfarande kan finnas kvar på morfars vind. Men samtidigt så saknar jag min lille pälsboll så grymt mycket att det gör ont i mig!

0 kommentarer: