THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

20 oktober, 2008

Jobb jobb och jobb... eller inte

Sitter här på jobbet och har faktiskt rätt tråkigt. Har ingenting att göra för tillfället. Eller ja, det finns ju att göra. Jag har uppdrag från 3 olika personer här på kontoret att ta i tu med. Tyvärr har jag ju inte en aning om vad exakt det är de vill få gjort. Och ingen av dem är naturligtvis här just nu.
Alltså sitter jag här och bloggar av mig lite. Jag har bara inte riktigt något att blogga om just nu. Eller ja, det finns en hel uppsjö med tankar att skriva om. Men de är inte riktigt sorterade ännu. Jag har inte den blekaste lilla aning om i vilken ände jag ska börja i.

I morgon ska jag äntligen på möte med min handläggare på Försäkringskassan. Det är dags att ta tag i framtiden. Jag har ju en del funderingar på att börja plugga nästa höst. Men det är mycket att fundera och ta reda på då. Till exempel vilken utbildning som faktiskt kan leda till det jag vill jobba med? Och om det faktiskt finns någon chans att få jobb någon gång…
Sedan ska jag se om jag inte kan få ekonomiskt bidrag till ett klippkort på simhallen. Jag vill börja simma! Jag behöver ju röra på mig lite mer. Jag vill börja röra på mig lite mer. Men jag är en fruktansvärd pessimist när det gäller träning. Jag avskyr det! Däremot går all träning som är under disguise riktigt bra. Det vill säga hushållssysslor, dansen, hundpromenaderna och simning. När jag simmar är det nämligen mer som en meditation än motion.

Nej, om jag skulle ta och koka mig en kopp te för att sysselsätta mig någon minut.

0 kommentarer: