THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

15 oktober, 2008

Denna dag som idag är

Jag vaknade helt utvilad innan klockan idag (trodde jag). Det visade sig att när batteriet av misstag ploppade ut igår hade telefonen ställt om sig till 1 januari 2000 och mitt alarm var väck. Ja, ja, så jag vaknade inte innan klockan. Faktum är att jag vaknade en halvtimma efter det att jag skulle börjat jobba :S Det regnade ute och jag var försenad till jobbet... igen. Men detta störde mig inte. Jag var utvilad, jag mådde bra, jag kände mig glad! Så när jag satt där på vagnen på väg till Masthugget funderade jag över detta märkliga. Jag var pigg, jag var glad och jag mådde riktigt bra. En mycket underlig kombination utav känslor när det gäller mig. Och plötsligt slog det mig. När jag satt där på vagnen och tittade mot Gossips ombyggnad var det som om insikten bara slog ner från klar himmel. Min Mickan! Min Lady! Min underbara älskade Mikica! Igår satt vi och pratade över Skype. Det var underbart! Att få prata helt som vanligt med varandra igen. Diskutera våra liv, våra situationer och skvallra en del naturligtvis ;) Och plötsligt känns det som om mitt livsnystan rätat ut sig igen. Tänk vad ett litet samtal kan göra. Men det behövs ett litet bollplank ibland. Och Mickan är den person som alltid förstår mig. Som vet hur jag fungerar och inte fungerar, även när jag själv inte gör det. Jag har ju fler vänner med dessa egenskaper. Men Mickan är faktiskt den enda som kan få mig att... Ja, jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska förklara det tyvärr Men just nu känns allt som om det kommer att ordna ut sig. Till och med morfars förbenade cystor kommer att försvinna utan men känns det som.

Och regnet faller. Jag älskar regnet.

0 kommentarer: