THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

08 oktober, 2008

Cancer

Så var helvetet tillbaka igen. Får den här familjen aldrig vila?! Det är morfar som åkt på det igen. Cystor på lungorna den här gången. Godartade säger läkarna, men fan vet... Det sjabblar ju jämt med de där proverna enligt den Mossbergska erfarenheten. Det som chockat mig mest är just det faktum att jag inte alls blev chockad. Eller ens särskilt förvånad. Vadå van?! Men det är så det är i den här familjen. När det går bra på något håll smyger sig cancern på någonstans för att dra ner en på jorden igen (eller under jorden kanske jag ska säga...) Morfar ska gå i pension och är glad över att få ta det lugnt med mormor. De planerar resor och mys de kan göra. = Mormor dör i cancer en månad efter att morfar pensionerat sig. Mamma börjar fundera på att flytta upp till sin särbo (den första mannen som faktiskt gjort henne lycklig) nu när pojkarna börjar bli tillräckligt stora. = Mamma får cancer (för andra gången) och dör på sin sons 15-årsdag, bara ett år efter det att mormor dött. Sedan dess har det väl mest varit indirekt lycka vs smärta. Jag kommer äntligen igång med livet igen = moster måste operera bort gallan. Moster får äntligen en ny lägenhet och börjar lugna ner sig lite angående sin ekonomiska situation = morfar får cystor på lungorna. Jag kommer inte riktigt ihåg vad som var på väg upp för någon i familjen när morfar fick cancer sist. Det var nämligen samma år som mamma dog och jag har en hel del minnesluckor från den tiden har jag upptäckt.

Men nu orkar jag inte idissla denna tumör längre. Dags att gå ut med lille Bilbo.

0 kommentarer: