THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

25 september, 2008

Tänk tankar

Som om jag inte hade nog utav tankar... Jag tankar på nya dessutom. Ofrivilligt men tycks också vara oundvikligt. Är det något jag mot min vilja är duktig på så är det ju att överanalysera, läsa in saker mellan raderna som inte finns där, hm och att gömma mig under täcket. Men det sista hör väl kanske inte till saken...
Till saken hör att jag ibland önskar att jag bara kunde stänga av den där överanalyseringsdelen av hjärnan. Att bara kunna stänga av en del tankar helt för den delen. Särskilt om det är om saker som man inte kan göra någonting åt. Eller inte bör göra någonting åt. Eller... ah men va faaan! Och vem ska man tänka på egentligen? Sig själv eller de som står en nära? Alla säger ju alltid att man måste tänka på sig själv ibland, men jag har alltid haft väldigt svårt för det. I alla fall om det skulle innebära att det faktiskt gör någon jag bryr mig om illa. Är det däremot någon jag inte gillar är det inga problem. Hämnd har alltid varit en stark drivkraft hos mig... tyvär får jag väl säga. "Allt är tillåtet i kärlek och krig" har det sagts. Men är det verkligen det? Är det inte snarare så att det finns ännu fler regler just i kärlekens alla snår? För att inte tala om i krig...

I morgon ska jag koka mannagrynsgröt till frukost.

0 kommentarer: