THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

07 september, 2008

Flygplatshysteri

Okej, seriusly?! Vill de inte att man ska kunna flyga på semester eller?? De har ju så stört mycket regler kring hur och vad man får packa att det är näst intill omöjligt att få ihop en bra packning ju.
Eftersom jag bara ska vara borta i 4 dagar tar jag bara med mig kabinväskan - alltså handbagage. Men ett handbagage får inte ha större mått än 55x40x20 (tur för dem att min väska är precis de måtten). Och det är nu alla problemen börjar staplas. Man får bara ta med sig 15kg per person i bagage. Utav det får handbagaget väga max 10kg. Alltså försvinner det 5kg för mig bara för att jag väljer att inte ta med mig mer än handbaget (vilket jag tycker borde bli mindre jobb för dem då). Väskan väger nu 7kg.
Nästa grej är det här tjötet med vätskor. I handbagaget får det inte förekomma några krämer eller vätskor i större förpackningar än 100ml. Krämer och vätskor i förpackningar under 100ml måste läggas i en genomskinlig och återförslutningsbar 20liters plastpåse. Och man får bara ha med sig en sådan påse. Resultatet av denna regel är att jag nu försöker nå min kompis i Madrid för att se om jag kan kompa på hennes shampo, balsam, tvål och sminkborttagning under veckan. Och solskydsfaktor får jag tydligen köpa mig där nere.

Men nu är jag snart på väg i alla fall :)

0 kommentarer: