THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

06 maj, 2008

Har nu spenderat en helt underbar helg i Trollhättan. Kom upp på fredag eftermiddag och jag och Denny slog oss ner i soffan med lite rött och småtjat. Sen började det droppa in folk. Massa folk jag äldrig träffat förr, men som jag faktiskt blev riktigt förtjust i en del av :). Fast Mattias var där förstås. Och den roliga pricken känner jag ju :) Det slutade med att vi tog en taxi - eller två - in till Butlers. Min första gång på det stället, och det vart ju helt ok. Blev en del Sambuca/Baylis på raken och jag vart väl rejält på lyran där ett tag. Tydligen tillräcklig för att ännu en gång skicka ivag ett fylle-sms. Riktigt imponerande då jag faktiskt inte tog med mig mobilen ut, haha! Men den här gången vart det inte ett lika pinsamt sms. Och det var bara tre kontakter som fick det.
På lördagen vaknade jag för första gången med huvudvärk dagen efter. Ingen höjdare måste jag ju erkänna. Men det blev ingen vila för det. En av killarna, Emil, som vart med kvällen innan fyllde år och skulle kidnappas. Jag fick halka med på ett bananskal in paintball och tre-kamp. Paintball var kul. Jag sög ju rejält på det, haha, men kul vart det ändå.
På kvällen blev det mer fest. Födelsedagsfest hos Emil. Även om många fortfarande var bakis fick vi till det riktigt bra ändå. Mera vin och twister! Hahaha! Och sedan taxi in till Butlers igen.
Iaktagelser på Butlers: Tjerna här är antingen prinsess-söta eller groteskt utklädda (hoppas jag att de var iaf :S) Killarna ser antingen ut som vältränade prinsar eller sliskiga äckel som vill tafsa. Vart finns det normala folket???
Jag träffade en härlig skåning där uppe som faktiskt gjorde min kväll med en enda kommentar att bero på dessa prinsessor. Det var nämligen en tjej som jag visste var lite förtjust i denne skåning. (Vilken tjej i Trollhättan som nu inte var det...)Men hans kommentar om henne efter att hon gått åt till en annan klubb var att "hon var alldeles för blond" för hans smak. Hahaha, lovely! Nog för att hon är sockersöt så man får komplex och mår illa, men tydligen är hon lite väl ihålig med :D Fast nu vill jag bara påpeka att jag faktiskt inte ogillar den här tjejen. Det lilla jag pratat med henne har vart ok. Men så har vi ju inte haft några djupare samtal heller...
Vad mer? Jo, på söndagen var det så härligt väder (igen) att vi beslutade oss för att åka ut till Elins pappas landställe tillsammans med hennes bror, Ricky, och hans tjej Chrisin. Helt underbart ställe precis vid en sjö. Vi umgicks, grillade (den bästa grillning jag vart med om på mång många år) och spelade ett nytt monopol vi hittade i bokhyllan. Monopol med VISA-kort istället för papperspengar. Riktigt kul! Hm, tja... tills slutet då. Men det är ju som det brukar vara med monopol. :)

Summan av kardemumman är väl att jag haft en riktigt häärlig helg i Trollhättan! Träffat nya underbara människor, druckit och ätit gott. Och fått spendera tid med mina goa vänner Denny och Elin :)
Längtar redan tillbaka lite ;)

0 kommentarer: