THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

22 april, 2008

Stopp

Jaha, så har jag stopp i avloppet. Stor suck! Det är röret i badkaret som gått och täppt igen sig. Ringer morfar och undrar hur jag gör med den däringa Kaustiksodan. Morfar är tydligen inte alls glad över idén att jag ska använda Kaustiksoda själv. Låter ju som om han vill att jag ska ha på mig full skyddsmundering a là utomjording för att göra det där själv ju! Riktigt hör hur det kliar i honom att komma över och ta hand om det själv. Jag lugnar honom med att jag ringer honom när jag ska göra det om en stund så får han vara med på telefonen. Jaha, så går jag tillbaka till badrummet. Vattnet står helt still... Hmm, tänker jag och drar i snöret till proppen. Och vips så flyter vattnet iväg utav bara den! Ringer upp morfar igen...
Jag: Jo, alltså det visade sig att det inte var något stopp iaf...
Morfar: Nähä? Vad var det då?
Jag: Jo, alltså... Proppen råkade visst sitta i... Såg inte det först för det var så grumligt i vattnet efter hårfärgen.
Morfar: *suck*
Jag: Men nu behöver jag ju iaf inte använda Kaustiksodan! :)
Morfar: *suck* (Min morfar suckar väldigt mycket...)

Ja, ja. Så jag är väl lite blond ibland då da! Men bara lite... och bara ibland!

0 kommentarer: