THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

13 april, 2008

Min älskling!!!

Jaha, så har jag fått spendera över tre timmar på Blå Stjärnans akutmottagning idag med lille Bilbo. Plötsligt idag var tassen hans ännu mer svullen och röd. Och så hade det bildats som små svullna knölar mellan trampdynorna på tassen. Han skakade i benet av smärta och visste inte riktigt vad han skulle göra eller ta vägen. Det var riktigt hemskt att behöva se sin lille hund så. Jag ringde upp min kära Jessica och bad henne att snabbt köra oss till akuten. Väl där fick jag ringa morfar och be honom att komma ner senare för att köra oss till apoteket och sen hem. För att inte tala om att betala räkningen. För inte fan hade jag tänkt på att föra över pengar till kortet innan vi rusade iväg :S. Ja gisses vilken snurr det blev av eftermiddagen.
Det visade sig att de streptokocker han hade i tassen var resistenta mot den antibiotikan han fått. Nu har svullnaden lättat och han har inte längre ont i tassen. Han har fått recept på en annan antibiotika och ska behandlas i 10-20 dagar på den (!). Min lilla älskade pälsboll!!! Fan, hoppas att han aldrig mer ska behöva genomlida sån smärta. Det var så hemskt att se honom ha så ont och inte kunna lindra det på något vis. Aldrig mer!

0 kommentarer: