THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

01 november, 2007

Dags för mat-ransoner

Avskyr det här. Varje månad är likadan. Okej, det är väl något värre denna månaden. Men ändå. Nån gång skulle jag vilja gå en hel månad utan att behöva vända på varenda 50-öring! Jag har 19 dagar kvar innan löning. Och ca 200:- kvar på kontot. Ja, eller hur... Kommer ju gå galant det här. Har gått igenom frysen och ransonerat maten. Tänker frenetiskt på de "svältande barnen i Afrika" (som man fick höra om när man inte ville äta upp maten som barn) och påpekar för mig själv hur mycket bättre jag faktiskt har det.
Men va fan. Har ju klarat mig igenom knasiga månader förr. Kommer fixa den här med. Jag känner bara mest att jag skulle vilja gå igenom en månad då jag inte oroade mig för min ekonomiska situation en gång i halvtimmen. Jag vet att jag mår så mycket bättre då. (För ett tag sedan räknade jag nämligen fel på mina utgifter och fick för mig att jag hade 2000:- kvar efter att bunkrat upp i skafferit och betalat räkningarna. Så bra som jag mådde den dagen har jag inte gjort på 10 år minst! Jag njöt, jag slappnade av, jag var social. Ja, jag var mig själv igen! Tills två dagar senare då jag insåg mitt räknemisstag och höll på att spy av förfäran...)

Ja, ja. Det är inte mycket att göra åt nu. Önskar att jag bara kunde släppa det i tanken.

0 kommentarer: