THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

26 oktober, 2007

Tappat väska - Hittat väska

Jupp. Glömde väskan på McDonkan idag. Vart inte glad. Nya mobilen låg i jackfickan. Så det enda som egentligen fanns i väskan var min almenacka, en flaska vatten, ett äpple och en plånbok utan pengar i. Ingen nytta för en tjuv. Men irriterande för mig att bli av med. Skitjobbigt att fixa nytt ID-kort och bank-kort. För att inte tala om alla kund-kort. Men ID-kort och bankomat-kort är ju ändå jobbigast att bli av med. Kostar pengar att fixa nytt ID-kort och så måste man lära sig en ny kod till nya bankomat-kortet. Avskyr sånt!
Nu behöver jag inte fixa nytt som tur är. När jag gått runt på alla tänkbara inlämningsplatser i Nordstan ringde de från McDonkan (där jag frågat efter den 2 ggr) och frågade mig om jag saknade något. (Nötter!) Så nu har jag inte förlorat något. Och jag klappar mig själv på axeln för att jag skrivit upp mitt mobilnr i almenackan! Funderar på att skriva upp mitt nr i något som alltid ligger i väskan. Sy fast en lapp eller nåt. (Jag byter ju väska nästan varje gång jag går utanför dörren, så det behöver ju vara något i varje väska. Kommer ju aldrig komma ihåg att flytta över det till varje ny väska).

Vi inhandlade lite grejer till våra Halloween-utstyrslar i stan i dag föresten. Jocke och Sofie inhandlade varsin färggrann peruk då de ska vara utklädda till glam-rockare. Natacha inhandlade lite polis-grejer till sin Hottie Police. Och själv köpte jag ormar och silver-snöre till min Medusa-utstyrsel. Så nu ska jag fläta små flätor av ett löshår jag har. Det är i syntet så det lär ta ett tag. Idiotiskt material att göra löshår av.

0 kommentarer: