THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

13 oktober, 2007

Så gör jag ett nytt försök

Har försökt komma igång och städa i min lya i flera veckor nu. Men det går liksom inte så bra. Riktigt illa är det när min kära vän och granne Sofie (som lider av något slags anti-Askungen-syndrom och vägrar att städa punkt) har städat sin lya två gånger under den här tiden! Och vår allas kära Jocke har till och med tvättat fönstren i veckan (för första gången på två år. Och för första gången i sitt liv med antagligen haha).
Men idag gäller det alltså. Idag känner jag det i blodet. Idag ska här städas! Och tvättas. Jag har en tvättid om en timme. Tills dess har jag bestämt att jag ska plocka in den tvätt som hänger på torkstället sedan en vecka tillbaka och gå upp till affären och inhandla mjölk och Cola. Hade sånt cola-craving igår kväll att jag drack upp den 1,5 liter mjölk med oboy. Snacka om sockerbegär. Illa, illa...
Ja, ja. Jag får väl sätta igång nu då.

0 kommentarer: