THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

13 oktober, 2007

Grannar

Gick en runda. Ner till tvättstugan, upp till affären och tillbaka hem. På denna vägen träffade jag tre sorters grannar.
Den stressade mamman, maffioson och grann-tanten. Den stressade mamman hade glömt att tvättiden var slut (igen). Så jag kom inte in i tvättstugan, utan fick gå och ringa på henne och be henne komma ner och ta bort sitt lås från dörren.
På vägen upp till affären går jag förbi huset mitt emot. Där har de i en källar lokal öppnat ett "Akvarium Diskus Paradise". Utanför står det alltid en stor snubbe som inte snackar svenska. Det hela påminner lite om nån scen ur Sopranos. För varför öppnar man ett "diskus paradis" (verkar inte vara någon affär...) i en källarlokal mitt i ett litet bostadsområde??? Och varför står snubben alltid utanför stället?? Jag och kompisen skojar lite om att det är ett sådant där "front-företag" och att de egentligen är illegal spel-verksamhet bakom fiskarna. (Ja, vi har nog sett lite för många amerikanska polis-serier...) Alltså kallar vi snubben som alltid står utanför för "Maffioso". Den här snubben brukar alltid börja prata med oss när vi går förbi med hundarna. Och tydligen gör det ingen skillnad om man redan gått förbi eller ej när han får syn på en. För när jag gick upp till affären hade jag redan hunnit en bit förbi "diskusarna" när han kom upp för trappan och fick syn på mig. Han ropade "hej hej" efter mig. Men det var ju inget jag reagerade på, jag var ju 10 meter bort. Då smäller han av en rejäl vissling så jag hoppar högt. Jag vänder mig om och där står "maffioso" och vinkar glatt. Knaspelle...
På väg till min svale sedan träffar jag på grann-tanten. Grann-tanten är en tanta som alltid är ute och alltid lyser upp och börjar prata så fort hon får syn på en. Hon känner dessutom till alla på gatan och har bott här i 40 år eller nåt. Denna grann-tanta har en förmåga att alltid kalla mig för "lill-flickan" eller "flicke-barnet". Känns ju lite skumt då jag varken är liten till storleken eller åldern. Fast det är klart. Hon är gammal nog att vara min gammelmormor... Men att vara 25 år och kallas för "lill-flickan" eller "flicke-barnet" känns inte helt rätt alltså.
Dessa grannar, dessa grannar...
Och en annan sak som jag funderat över (att bero på grannar alltså) är varför det inte bor några stiliga singel-killar på den här gatan? En och annan singel-tjej finns det. Men sen är det äldre ensamma gubbar och gummor, eller barnlösa par. När de barnlösa paren får barn brukar de flytta härifrån till större lyor. Men singel-killarna lyser med sin frånvaro på den här gatan.
Jag kan ju tipsa alla söta singel-killar därute om att den här gatan är perfekt om ni vill dra "hund-tricket" för en söt tjej. För hundar finns det så det svämmar över! Och mattar har de i alla åldrar. Så komsi komsi alla singel-killar där ute som gillar hundar. Hahaha!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Va??? Räknas inte jag eller??? Iofs är jag ju bög men jag är fan singel och om man tittar från en speciell vinkel och kisar som fan så är jag fan söt oxå!!! hahahaha