THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

04 september, 2007

Varit lite duktig idag

Fick hoppa upp vid 07-tiden för att hjälpa Natacha med hundarna medans hon gjorde en imponerande Cat-woman-imitation. (Hon kom inte in till sig och fick därför klättra via balkongen, haha).
Sedan har jag tagit tag i mitt lägenhetsbyte. Varit lite sugen på att dra vidare ett tag nu. Men inte riktigt satsat på det. Nu har jag registrerat mig på både bytesbörsen och Bostadsbolagets interna bytesbörs. Så nu ska jag bara hitta en intressant lägenhet.
Jag har också tagit tag i mitt mobilabonnemang. Ska byta mitt 3 till Comviq tänkte jag. Blir billigare så. Så nu har jag sagt upp mitt 3 abonnemang. Och så ska jag återkomma till Comviq om en vecka så skulle de registrera mig där. (Skulle återkomma för att förflyttningen skulle gå så smidigt till för mig som möjligt).
Och så betalade jag mina räkningar. Fick inse att jag inte har råd att gå till Apotekaren. Får bli mammas huskur istället.
Men nu börjar det bli jobbigt. Magen har börjat kurra och jag har ingen som helst aning om vad jag vill äta för middag idag. Ingen fantasi. Inget särskilt sug efter något. Och inte överdrivet mycket variation i matväg hemma. *suck* Avskyr verkligen denna dagliga fråga! Och riktigt illa är det när jag inte ens känner mig sugen på pizza! Okej om jag inte har råd eller så. Men inte sugen?!! Detta har inte inträffat särskilt många gånger i mitt liv.
Efter att ha gått igenom köket på jakt efter mat har jag kommit fram till följande alternativ till dagens meny:
*Fiskpinnar med potatismos, grönsaker och majonäs.
*Kyckling med ris och grönsaker (fast då måste jag komma på nån sås till det)
*Makaroner och köttbullar med ketchup.
*Eller så sticker jag upp och köper en kycklingsallad på Pizza Service.
Känns som om det lutar mest åt salladen alltså. Makaroner och köttbullar vill jag verkligen inte ha. Kyckling med ris skulle jag väl kunna tänka mig, men vet fan inte vad jag skulle ha för sås till den! Och fiskpinnar med potatismos... Nja, jag vet inte riktigt jag...

0 kommentarer: