THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

16 augusti, 2007

Skulle inte ha gått upp idag...

Den här dagen har bara vart för jävlig. Och då är klockan bara 18.30 ännu.
När jag vaknade hade jag bara en plan för dagen. Att åka och kolla brorsan när han spelade match. Denna plan utvecklade sig strax till att åka upp till moster innan för att äta middag och umgås lite med familjen.
När jag går ut med Bilbo på promenad ser jag att han kissar blod. Råkade just då befinna mig utanför Sofie och Natacha, så jag rusade in till dem med dunder och brak i ren panik över att min hund pissar blod. Just då ringer naturligtvis morfar och säger att han är här för att hämta upp mig. Efter en snabbkoll på nätet efter vad blodet kan bero på, och några lugnande och goda råd från mina kära vänner, åkte jag iväg hem till moster.
Nå, fick en tid på smådjursakuten i morgon, då de inte tyckte att det verkade vara akut. Lättad över detta sätter jag igång med att hjälpa moster med maten. Köttfärssås med spagetti. När jag skulle hälla av vattnet från pastan lyckades jag tyvär med konststycket att få en stor stråle kokande vatten rätt ner på mina tår. Detta fanskap kan jag tala om gör fruktansvärt ont. Det är inte alls som att bränna sig på ugnen, stekpannan eller så. Nej, detta fanskap gör så fruktansvärt mycket mer ont.

Så nu, nästan två timmar senare, sitter jag i min säng. Brorsan fick spela match utan mig i publiken. Foten har jag i en balja kallt vatten brevid sängen. Tårna svider förtfarande rejält och de har antagit en något bullig form.
Bilbo skvätter fortfarande blod. Men verkar för övrigt som vanligt. Blir han hängig och verkar febrig sa de att jag skulle höra av mig och kanske få åka in i kväll. Snälla Bilbo, bli inte hängig och febrig! Jag vill att du ska må bra och inte ha någon hemsk sjukdom! Min älskade lilla Bilbo...

0 kommentarer: