THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

09 augusti, 2007

På Hisingen

Är och hälsar på Morfar på Hisingen. Ska vara kalas här lite senare för lillebror min. Men just nu gottar jag mig i solen. Eller ja, är ju precis just nu inne och tar en paus från ogräsrensandet. Det är nämligen vad jag gör där ute i solen. Rensar ogräs. Men sol får jag ju, så va fan. Kan la rensa lite för morfar då. Då och då kommer han ut och vill säga mig något. Detta innebär at han ställer sig så att hans skugga faller i mitt synfält och flaxar med armarna för att få min uppmärksamhet. (Jag har nämligen musik i öronen på hög volym). Undrar vad grannarna tänker om denna familj. Lite lätt överviktig ung kvinna står på alla fyra i shorts och bikini-överdel, diggar musiken med hela kroppen och rensar ogräs. Då och då ger hon ifrån sig ett äcklat ljud då det dyker upp en slämmig mask eller snigel med ogräset. Sedan kommer det ut en gubbe och ställer sig och flaxar mitt på gräsmattan. Och så har vi ju förstås hunden som springer och jagar flugor, skäller på grannens chiwowa och envisas med att lägga sig just där matte rensar ogräs.
Och om en stund kommer resten av familjen med. Och de är fan lika koko....

Men nu kallar solen på mig igen! Jag känner hur den drar mig till sig. "Kom ut till mig och låt mig värma dig" tycks den ropa. "Jag ska ge din hy en underbart gyllene färg" fortsätter den. Tydligen är solen en hane. För precis som en hane lover den mig guld och gröna ängar, men om jag inte ser upp så blir jag bränd i ett nafs! Haha!

0 kommentarer: