THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

05 augusti, 2007

Kycklingsallad

Äntligen har han kommit tillbaka från semestern! Vår pizzasnubbe har slagit upp dörrarna till kvarterets pizzeria igen! Pizzorna är väl så där enligt min åsikt, men kycklingsallad är han ju kung på! Älskar hans jäkla kycklingsallad! Och ensam om detta är jag inte.
Nu har jag ätit just en sådan kycklingsallad. Och sen gav jag Bilbo lite rester av den. Den hunden vet inte hur man uppskattar pizzasnubbens himmelska kycklingsallader. Han nosar runt lite försiktigt och sen tittar han upp på mig och ser ut att undra "är det verkligen meningen att jag ska äta den här kaninmaten?!" Jag tittar på honom, ler och säger snällt "varsogod". Då nosar han runt lite till. Hittar en bit kyckling och sätter i sig den på två röda. Sedan nosar han runt lite mer ivrigt. Sliter upp ett salladsblad och lägger det vid sidan om skålen. Slickar av dressingen och återgår till skålen igen. Så här gör han sedan med allt som ser ut att vara kaninmat. Han tar upp det ur skålen, slickar av dressingen och lämnar det där på golvet. När skålen är tömd på all icke-kaninmat rapar han nöjt och lägger sig i solen för att gotta sig. Kvar på golvet ligger ett spår av salladsblad, tomat, gurka, ägg, majs och ärtor....

0 kommentarer: