THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

05 augusti, 2007

Jävla pratbubbla!

Jag har gått med i den där "viktklubb.se". Jag har varit med där förut och tycker nog att den funkar rätt bra. Jag har koll, vilket jag aldrig annars har. Men nu är det så att varje måndag ska man väga sig och skriva in resultatet på sidan. Duktig flicka som jag är gjorde jag det i måndags. Jag hade gått upp 1,5 kg. Genast dyker det då upp en pratbubbla på min sida där det står "du har gått upp lite i vikt! Fundera över vad det kan bero på". Nu är det så att jag vet precis vad det beror på. Jag har haft pms i en vecka. Magen svullnar, brösten ömmar, jag får ett matbegär som om jag vore ett djur som samlar på sig inför en hård vinter. Detta inträffar normalt 1 gång i månaden. Inget konstigt med det! Och naturligtvis går jag ju upp i vikt under den veckan!
Så nu kan man ju tycka att den lilla pratbubblan informerat klart om detta hemska. Men nej då. Pratbubblejäveln dyker upp varenda jävla gång jag loggar in på min dagbok ju! I en veckas tid har den jäkla pratbubblan sagt till mig att "du har gått upp lite i vikt! Fundera över vad det kan bero på". Tror den att jag fattar trögt?! Eller försöker den få mig att börja tröstäta?!!!

0 kommentarer: