THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

10 augusti, 2007

Jag skäms!

Har just varit nere hos mina kära grannar Sofie & Natacha. Oh nu har jag kommit fram till något som jag skäms något så väldigt över. Jag är en vikt-hycklare. Ja, jo det har jag ju vetat om länge. Klagar hela tiden på min vikt, men gör inget särskilt åt det. Detta har stört mig något. Men vad jag inte tänkt på är att det faktsikt stör mina vänner med. Som Sofie sa "Det är ju inte så kul att sitta och lyssna på ditt klagande hela tiden när du går och köper en pizza secunden efter". Eller ja, något i den stilen var det iaf. Och jag insåg att mitt irriterande vikt-hyckleri faktiskt inte bara drabbar mig. Ni kanske läser detta och tänker "fan va taskigt sagt av hennes kompis". Men då ska ni veta att det Sofie sa till mig är precis vad jag faktiskt behövde höra. Jag är så duktig själv på att "sugercota" allt hela tiden, så jag behöver faktsikt en hink kallvatten över huvudet ibland. Sofie är väldigt bra på att slänga sådana hinkar på mig när det behövs. Hon slänger hinkar med isvatten och tankeställare över huvudet på mig! Tack Sofie!
Okej för att jag skäms över mig. Men jag vill fan inte att mina vänner ska göra det! Och när det är så illa, är det fan riktigt jävla illa. För jag har helt underbara vänner! De skulle aldrig skämmas över mig för att jag löjlade mig, drog dåliga skämt eller var fet för den delen. Nej, de skäms när jag ljuger för mig själv hela tiden och tråkar ut dem med mitt gnäll som jag inte gör något åt. Och det förtsår jag! Det har de helt rätt i att göra. Och om jag nu inte kan skärpa till mig för mig så kan jag kanske göra det för dem. Men jag tänker nu inte avsluta det här inlägget med något som "nu slutar jag äta skit" eller "nu jävlar ska jag gå ner i vikt" eller liknande. Nej, jag tänker avsluta det här inlägget med: Nu går jag ut i köket och möblerar om i mina skåp!

0 kommentarer: