THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

24 juli, 2007

Postorder-Slampan

Jag har nu sett sanningen i ögat. Jag är en postorder-slampa! Så fort det dimper ner en katalog i brevlådan står jag där som en glad hundvalp med så mycket iver i kroppen att hela bakvagnen skakar! Snabbt fram med en penna och så myser jag ner mig någonstans med katalogen i högsta hugg. Sitter där glatt och kryssar och viker hundöron på det allra bästa.
Men katalogerna är ändå inte det värsta. När jag är klar med allt kryssandet brukar jag nöjt kunna lägga ifrån mig katalogen och glömma bort den några månader. Nej, det värsta är när jag får brev och mail med rabatt-erbjudanden. Oj, oj, oj! Breven brukar jag klara rätt bra. Dom kan jag liksom förmå mig själv att slänga utan att öppna. Mailen är värre. Det är ju bara ett klick och så är man inne i ett paradis med massor av grejer! Och när man nu har en rabatt att utnyttja så är det ännu svårare att hålla sig borta. Och även om man klickar bort mailet till soptunnan utan att öppna det, så vet man ju att rabatten fortfarande går att utnyttja på hemsidan. *suck*
Men jag försöker tappert att kämpa emot dessa begär. Jag försöker hålla mig. Och när jag, som nu, ändå på något vis beställer hem grejer. Så öppnar jag inte ens klädpåsarna för att prova. Nej, jag skickar genast tillbaka hela alltet!
Ja, ja, det ultimata vore ju att inte beställa alls. Att betala av alla dumma postorder-konton, gå ur alla klubbar och glömma hela den världen!!
En vacker dag så...

0 kommentarer: