THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

11 juli, 2007

John Blund, har du glömt mig???


Jag kan inte somna. Jag ligger bara i sängen och vrider och vänder på mig. Hunden ligger vid fötterna och snarkar på som bara den. Det är bara ännu mer irriterande! Det känns lite som att "hur vågar han sova så gott när jag inte kan somna alls?!". Men så har han ju haft en rätt så händelserik dag i sitt lilla hundliv. För mig, som faktiskt fattat vad vi sysslat med idag, så har dagen varit lite mer emetionellt jobbig. Och det är väl därför jag inte kan somna antar jag. Tänker på mamma och hur mycket jag saknar henne. Tänker på hur arg jag blev när jag såg på Extrem Home Makover idag. De hjälpte en kvinna som klarat sig ur kampen mot bröstcancern. Så hela programmet var naturligtvis ägnat åt canserämnet. Men det som gjorde mig så förbannad var alla dessa typer som står där och säger: "Det är bara att bestämma sig för att man vill leva". Eller: "Han/Hon bad till Gud om att få överleva och han lyssnade på hennes bön". Vadå?! Så min mamma och min mormor ville inte leva?! Och bara för att de var ateister så dog de?! Lägg av!!! Ibland är det faktiskt inte bara att bestämma sig för att man ska leva! Både mormor och mamma hade metastiserad cancer. Det var cancer i levern, i gallan, mellan kotorna i ryggraden, i benen osv. osv. Det var ju för fasiken mer sjukt i kroppen än friskt! Och läkarna gjorde ingenting, för ingenting kunde göras! Och när det gäller min mamma så tror jag t.o.m. att läkarna kanske hade kunnat göra någonting om de bara undersökt för cancer med en gång när hon kom in och klagade över att ryggen gjorde så ont. Hon hade ju för fasiken haft en tumör (som läkarna även då missade i 4 år) bara några år tidigare! Men nej då, hon måste gå med ryggont i ett år och kolappsa helt innan dom fick för sig att kolla det alternativet!
Jäklar vad arg jag blev då. Men det är bara bra att få ut lite ilska ur systemet.

En del av mig skulle väldigt gärna vilja läsa min bok nu. Men en annan del tänker bara på att det är mammas favoritserie jag läser. Och när jag skrattar åt något i den, så minns jag hur hon brukade skratta gott när hon läste den. Nu är jag bara på bok nr 2 i serien. Det är värre när jag kommer till bok nr 8. Mamma hann nämligen bara läsa till nr 7. Så när jag skrattar i bok nr 8 så är det så att jag gråter för att hon inte fick läsa det. Hon ville så gärna veta vad som hände sen ju. Hmm, som det kanske märks så är det alltså inte första gången jag läser den här serien. Det är snarare den fjärde eller femte gången. Men den är lika rolig varje gång! Plum-serien av Janet Evanovic är det jag pratar om föresten. Den har allt den serien ju! Action, sex, kärlek, humor... det mesta, haha!

Och snart fyller man 25 också. 25 jävla bast! Och inte fan har jag gjort allt det som jag trodde att jag skulle ha gjort vid det här laget. Inte har jag något jobb. Jag har ingen man och inga barn. Inte fan har jag tagit tummen ur arslet och sett till att få tillbaka mina pengar från hon som är skyldig mig dem. Och inte har jag börjat plugga vidare heller. *suck* Men lite har jag ju fått gjort. Jag har ju en egen lägenhet t.ex. Och jag har min älskade lilla hund.
Nää, jag är säkert bara alldeles för pessimitisk nu. Jag har säkert fått gjort en massa som jag bara inte tänker på för att jag är på ett sådant grinigt humör.

Ush, jag är så trött. Varför kan jag inte få somna bara?! Har John Blund glömt bort mig???

0 kommentarer: