THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

02 juli, 2007

IQ-test mitt i natten!


Så, klockan är mitt i natten och jag har just kommit hem från min kära granne, Sofie. Vi har alltså suttit de senaste ca 2 timmarna och gjort ett personlighets-test och ett IQ-test. Jag måste ju säga att jag tycker nog vi borde få bonuspoäng för att vi gjorde IQ-test mitt i natta, haha!
Så vad fick då jag på mina resultat? Vi tar IQ-testet först.

På IQ-testet fick jag 114. Vilket tydligen är övernormal. Jag fick alltså bättre resultat än 82% av populationen. Whohooo! Okej, det är inte för att skryta jag printar det här på min blogg. Utan för att jag faktiskt var så förvånad över att jag ändå klarade mig så bra! Och för det är jag riktigt stolt!

Men nu över till personlighetstestet! Det är ändå det roligaste!
Som person räknas jag som mest Givaren och Romantikern. Det riktigt kusliga med det är inte bara att allt som det stod i de två kategorierna stämde in på mig, utan också att Sofie faktiskt sa att jag nog skulle hamna på just de kategorierna innan jag började testet! Ja,ja, jag kan ju i alla fall inte klaga på att hon inte känner mig, haha!
Så hurdan är jag då, enligt det här testet???

*Du är omhändertagande och bra på att skapa relationer, och din förmåga att förstå andra är väldigt stor.
*Du är vänlig, stöttande och självuppoffrande, men du har en tendens att bli sentimental, sällskaplig och behagsjuk.
*Din vilja att hjälpa andra är uppriktig, men ibland kan det vara ett självbekräftande sätt att göra dig själv oumbärlig på.
*Ditt problem är i regel att du ägnar dig för mycket åt den du vill hjälpa och glömmer dina egna behov.
*Du har potential för en nästan villkorslös och osjälvisk kärlek till andra.
*Du är inåtvänd, känslig, romantisk och väldigt kreativ.
*Du är självmedveten och ärlig inför dina känslor, men sjunker ofta in i tungsinthet och självupptagenhet.
*Du känner dig ibland sårbar, otillräcklig och illa omtyckt, och det gör att du drar dig undan från andra.
*Ditt problem är i regel att du lätt blir melankolisk och självömkande.
*Du har potential att bli en inspirerad och kreativ konstnär, som kan förnya sig själv.
*Du är pålitlig, hårt arbetande och ansvarsfull.
*Du har förmågan att lösa problem och samarbeta med andra, men ibland går du på defensiven och gör undanmanövrar för att inte behöva fatta beslut.
*Ditt problem är i regel att du tvivlar på din egen förmåga och att du misstror andra.
*Du har potential att leda dig själv och andra mot högt uppsatta mål.
*Du är kreativ, optimistisk och stöttar andra människor, men ibland följer du med strömmen bara för att bibehålla lugnet.
*Du vill helst att allting skall gå smidigt, och du undviker konflikter, så därför bagatelliserar du ofta problem och blir alltför nöjd med dig själv.


Jo, jag vet. Det är rätt mycket... Men det stämmer faktiskt riktigt läbbigt bra in på vem jag är. Och jag som alltid har så svårt för att beskriva mig själv! HaHa! Hädanefter ska jag bara slänga in det här resultat på sådana frågor!

Men helt ärligt tycker jag att alla borde göra sådana här tester. Man lär sig mycket om sig själv. Både styrkor och svagheter.
De här testen fanns på CD-rom, som man fick med senaste nummret av "Illustrerad Vetenskap". Försök hitta någon i er omgivning som har köpt tidningen, eller spring ut och köp den själv. Sätt er sedan ner i lugn och ro och gör dessa test. (Det finns 3 tester på skivan. IQ- Psyk- och stress-test.) Kan vara bra och göra det när man har mycket tid på sig. Beror ju visserligen på hur fort man läser och tänker osv. Men man vill absolut inte vara stressad pga tidsbrist när man gör IQ-testet! HaHaHa!

Nä, nu ska jag ta min romantiker, givare och 114 IQ och krypa till kojs!

0 kommentarer: