THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

10 juli, 2007

Grattis min älskade mamma!!!


Idag är det min mammas födelsedag. Hon skulle ha fyllt 45 år.
Fan, vad jag saknar henne. Det går inte en dag utan att jag tänker på henne. Min mamma... Nu är det lite mer än 2 år sedan hon dog i metastiserad canser. Och det finns alltid någonting omkring mig som påminner mig om att hon är borta. Som när vi är ute på krogen och de sätter igång en AC/DC- eller Bon Jovilåt. Jag får en sådan lust att slita upp mobilen ur väskan och ringa henne! Hon älskade de banden. Eller när jag behöver förbereda ett kalas. Då kommer mamma genast in i tankarna. Hon bakade alltid allt möjligt inför ett kalas. Och att bero på bakning... Alla dessa bak- och maträtter som hon brukade göra och som jag inte har den blekaste aningen om hur hon gjorde! En del har jag ju kunnat ta vara på. De som hon hade skrivit ner i sina receptpärmar. Men en hel del hade hon i huvet...
Eller när det blixtrar och dundrar utanför fönstren. När jag var liten var jag rätt rädd för det där blixtrandet och dundrandet. Mamma brukade då poppa popcorn och så kröp vi ner i hennes dubbelsäng och hon läste sagor för mig.
Jag saknar hennes skratt och hennes glada humör. Hennes sätt att alltid se kärnan i problemen. Att bara kunna lyfta luren och ringa henne!!!
Men mest av allt saknar jag hennes doft. Doften av mamma! Doften av min mamma!

0 kommentarer: