THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

24 juli, 2007

En röd liten stuga på stranden

Sitter och tittar på en miniserie på TV3. 'Orkanstyrka 6' tror jag den heter. Handlar lite om hur vår globala uppvärmning påvärkar vädret. Ett mycket omtalat ämne idag. Men det fick mig att tänka på en artikel i någon tidning för en del år sedan. Minns inte så mycket om vad som sod i den, men det handlade om den globala uppvärmningen och hur resultatet kunde bli i Sverige. Då hade de en bild på en liten röd stuga med vita knutar i skuggan av palmer på en tropisk strand. Den bilden har liksom hängt kvar i huvet på mig. Min första tanke var "oh, vad häärligt". Sedan dess har jag väl inte tänkt så mycket på det. Förän i vintras när det var lite väl varmt för det normala. Och nu? Ja, nu har vi lite väl mycket nederbörd t.o.m. för att vara "Blôteborg", tycker jag. Ja, i norra Europa har vi nederbörd utav bara helsike. Människor här drunknar. Men i södra Europa är det värmebölja. Där är det varmare än i helvetet! Där dör folk utav värmen och brist på vatten istället.
Vore det inte skönare om vädret över hela Europa kunde blandas så att det blev någon slags härlig lagom temperatur och nederbörd?

Hahaha, bara så ni vet så är jag inte allvarlig med dessa tankar. Självklart tycker jag att det är läskigt med den globala uppvärmningen och vart den leder oss. Eller vart vi leder den kanske man borde säga... Men ur en barnslig synvinkel låter det väl ändå rätt bra ;P

0 kommentarer: