THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

25 juli, 2007

Dumpa honom! Han vill ändå inte ha dig


Ja, det är titeln på den bok jag just läst ut. Jag tänkte det skulle vart lite lätt "go'nattsaga" (då den inte direkt gällde mig som singel), men jag kunde liksom inte lägga ifrån mig bokjäveln. Den sög sig fast vid ögat på mig som en igel. Så nu är klockan 05:20, och jag är fan klarvaken. Inte var det nåt go'nattande i den boken. Nej, det var ett nu-jävlar-anamma i den boken, minsann! Och då har jag ju ändå ingen att dumpa, hahaha!
Man kunde tro att jag nu efter att ha läst den här boken är helt inne på att hitta min Herr Rättförmig och inte nöja mig med någon annan. Och ja, det vill jag väl det med naturligtvis. Men jag skulle faktiskt vilja ha en sådan underbar vän som den där Greg verkar vara. Och nu när jag skriver det, så inser jag att jag faktiskt har såna vänner (av det manliga könet alltså, det kvinnliga räknas inte i det här fallet). Fan, vad glad jag blev vid den tanken! Så, nu behöver jag bara hitta den där Herr Rättförmig då.
Men som någon vis sa en gång: "Man måste kyssa en väldigt massa grodor för att hitta sin prins". Med det menar jag ju nu inte att jag ska springa ut som en brunstig tjur och släta av varenda karl i sikte för att se om det kanske är Han. (Men provsmaka på några skadar väl inte, hahaha). Men jag förväntar mig inte att han ska ligga brevid mig i sängen när jag vaknar imon (idag) heller.

Men till alla er tjejer där ute (från oskuld tonåring till gammelmormor/farmor) vill jag bara säga att ni bara måste läsa den här boken!!! Oavsett om ni är i ett lyckligt förhållande, olyckligt förhållande, frågande förhållande, osäkert förhållande, inget förhållande alls osv. så läs boken. Den är rolig och intressant. Och man lär sig saker om sig själv som man kanske dels inte ville inse och dels finner mycket uppfriskande.
Och till er karlslokar där ute (ja, just ni rövhål som boken handlar om). Sluta fega ur, säg vafan det är ni menar om ni nu inte vill vara tillsammans med er tjej! Inser ni att det just skrivits en bok som ska fungera som en ordbok för att vi ska kunna fatta er??
Och till er män (ni resterande karlslokar som inte är rövhål) hittar ni den här i flickvännens bokhylla så läs inte för mycket i det. Det faktum att hon helt tydligen har läst boken och forfarande är tillsammans med dig är väl ett tecken i sig på att hon inte tänker dumpa dig? Eller så har hon bara inte fått tummen ut och gjort det ännu. Varför inte läsa boken själv? Se om du kanske passar in i någon kategori? Och antingen bättra dig eller inse att du är ett rövhål och lämna henne med lite värdighet kvar. Om det nu inte är så att du passar in på just den kategorin som det inte varnas för. Han som boken försöker få kvinnorna att finna. Då tycker jag att du kan ge dig själv en klapp på axeln!! Och genast leta upp flickvännen för att säga att du älskar henne!

Men jag undrar om det finns en motsvarande bok till den här. Inte fan kan det vara så lätt för grabbsen därute att "läsa" oss heller?? Fan inte ens jag kan "läsa" oss ibland ju! Om någon som läser detta vet om det finns en sån bok kan ni väl tipsa mig om den?! Det skulle vara riktigt intressant att läsa!

Tja, jag borde väl gå och lägga mig och försöka få några få timmars sömn. *suck* Dags att ta fram sovmask (en sån där ögonbindelhistoria (för nu är det lite väl ljust i sovrummet)) och öronproppar (så jag inte får för mig att börja köra tjyvskytte på fiskmåsjävlarna utanför).
Klockan är mycket/lite och nu går jag och knyter mig. Igen...

0 kommentarer: