THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

15 juli, 2007

Ödsmåls-middag

Idag har vi varit på besök i Ödsmål. För er som inte vet vad Ödsmål ligger, så är det en liten jäkla byhåla (med endast en endaste liten futtig rondell) någonstans mellan Stenungsund och Svanesund... Typ...
Hur som helst. Där (i detta öde område) bor Conny. Och hos honom var vi idag och käkade mumsig middag (som han jagat på Ytterby stormarknad). Min lillebror, Daniel, var med. Och när vi satte oss till bords så förvandlades han från lugna fotbolls-Daniel till Neandertalar-Daniel. Huää! Som han tuggade i sig köttet! Det enda ord som slapp ut ur honom under hela vår vistelse var "är det någon som ska ha sista köttbiten??" och ett litet sorgset gnyende när jag föreslog att han skulle skära av en liten bit av det åt mig, så kunde han ta resten sen. (Då hade han redan ätit två köttbitar innan vill jag påpeka). Haha! Fast det hade jag med :). Men jag samtalade i alla fall under måltiden. Och var inte helt uppslukad av att gnaga rent köttbenen på tallriken som bror min, hahaha!
Bilbo var också väldigt glad i att vara tillbaka uppe i Ödsmål. Finns ju så mycket tomt och skog att springa omkring och undersöka!

Måste öppna fönstret. Phu, va varmt här är!

0 kommentarer: