THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

19 juli, 2007

Det regnar bajspåsar i Kortedala

Jag bor på tredje våningen i mitt hus. I huset snett mitt emot mitt bor min kompis Sofie på bottenvåningen. Nu brukar vi låna grejer av varandra rätt så ofta. Mat, pengar, verktyg m.m. m.m. Men eftersom jag bor tre trappor upp så är det inte alltid min kära Sofie har lust att springa i dessa trappor (fullt förståeligt). Så vi har det här systemet att om hon ska låna något så vibbar hon mig på msn när hon går ut och så kastar jag ut det, vad det nu är hon lånar, från balkongen. När det är sånt som man kanske inte gärna kastar ut bara i sig självt, som t.ex. fiskpinnar eller pengar, så brukar jag stoppa det i en bajspåse som jag kastar ut till henne. Alltså regnar det bajspåsar här i Kortedala rätt ofta hahaha!

Själv måste jag skutta ner för alla trappor och upp för hennes enda ynka trappa när jag behöver något. Systemet med bajspåsar funkar ju liksom inte så bra åt båda hållen.

0 kommentarer: