THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

30 juni, 2007

Singel-funderingar till Livet-funderingar


Så, vad gör man när man är en blyg tjej som vart ute ur "gamet" i 4 år?? Okej, jag var rätt blyg redan innan. Men nu är det ju bara löjligt! Tror att jag blivit ännu mer osäker på mig själv med under dessa år, då jag mestadels bara gömt mig för världen i min lägenhet. De enda svar jag får av alla är krogen och nätet. Men finns det inget annat sätt?? Och andra sidan: om jag kommer igång med mitt liv så kommer jag ju nästan garanterat att känna mig mer självsäker. Och då lär det ju bli lättare för mig kanske? Så det är väl i den enden jag ska börja. Haha! Inte bara för att jag är trött på att vara singel då förstås. Jag är faktiskt ännu mer trött på min livssituation. När jag pratar med andra i min ålder känns det ibland som jag trillade av planeten när jag gick ut gymnasiet. Och det är först nu jag hittat tillbaka till Jorden. Jag känner mig ju som ett levande ? när vännerna pratar om x-jobb, problem med chefer, löneförhandlingar m.m. m.m.
Men nu känner jag mig på G igen! Nu jäklar känner jag att jag börjar få fäste på Jorden igen. Får jag bara igenom min ansökan om Aktivitetsersättning igen, så ska jag fanemej börja söka praktikplats! Med små "babysteps" tänker jag ta mig tillbaka till verkligheten igen! Har ju redan testat med ett jättekliv en gång och då tappade jag balansen nästan direkt. Så nu kör jag en mer smygande variant. Haha! Jag har faktiskt till och med börjat fundera över olika praktikplatser. Polishuset skulle nog passa mig. De har ju civila poster med ju. Annars är det väl kontorsarbete av något slag som jag gillar bäst. Byråassistent och sådana slags poster.
Ja, ja. Det enda jag kan göra nu är väl att fundera, vänta och hoppas. Måste ju få igenom min ansökan först. Men så fort jag fått det (om jag får det) så ska det bli lite jävlar anamma i babyskorna! Haha!!! Så nu, alla mina bloggvänner, får vi hålla tummarna allihopa! Mikan vill tillbaka till livet!!!

0 kommentarer: