THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

La Frog

26 juni, 2007

Kiss the rain


Regnet sipprar ner utanför fönstret. Jag önskar att det bara kunde börja störtregna. Jag vill höra det där härliga smattret mot rutorna!
Regn är bland det mysigaste och mest romantiska jag vet. Det finns så många härliga dagdrömmar att bilda med hjälp av regnets ösande. En del är minnen, andra är rena önske tänkanden och känns kanske lite väl inspirerade av Hollywood ibland...
Som när det rasar en sommarstorm utanför med blixtrar och dunder och regn som står som spön i backen. Och man står och håller om varandra i balkongdörren och bara är. Eller när man står under nåt skydd och väntar på att regnet ska gå över. Och det känns som om det bara var vi i hela världen, ensamma, under ett tak.
Eller när man blir överaskade av ett sommarregn på väg hem. Och rusar innanför dörren genomblöta med kläderna klistrade mot kroppen och vattendroppar på huden. En het, andfådd kysst i det ögonblicket kan leda till mycket roliga upptåg, haha.
Men när det gäller sommarregn så har jag faktiskt ingenting emot att bli överaskad av ett härligt störtregn. Okej, det beror väl kanske lite på vart man är på väg (och på vad man har på sig...) Men för det mesta är det bara underbart! Hmm, tja, så länge det inte håller på hela sommaren förstås. Då blir man ju trött på det.
Nej, en het kyss i störtregn är nog det bästa som finns bland kyssar! En riktig kyss med tunga, hetta och passion. Och armarna hårt hållna om varandra.
Okej, okej. Jag vet att det låter som Hollywood-smörja hela alltet. Men några av de där har jag faktiskt fått uppleva. Jag är inte så förtjust i såna där kärleks draman, men just sådana kyssar gör mig knäsvag. Vare sig det är på film eller i verkligheten, hahaha! Fast hela grejen funkar ju bara om allt är oplanerat och impulsivt. Det blir ju inte alls samma sak om man bara går ut i regnet och ställer sig och hånglar mitt på gatan...

0 kommentarer: